søndag 30. mars 2008

Søndag 30. mars

Ting 19
Jeg har lest om Second Life, sett på den danske instruksjonsvideoen, opprettet en Second Life -identitet og vandret litt rundt i InfoIsland. I den virituelle verden er ens nye identitet hovedperson og aktør - fra mitt panel (tastatur)kunne jeg navigere "mitt andre jeg" i et virituelt lanskap med trær, hav, parker og bibliotek. (Jeg følte meg litt som en flyger som sitter i et simultanlaboratorium og skal lære seg å fly) Jeg oppsøkte ganske raskt biblioteket i InfoIsland, hvor månedens utstilling var Kvinner i historien. Det var også en utstilling om hetero- og homoseksell kjærlighet.

Besnærende spill kan gjøre at jeg glemmer å mate hundene - jeg har derfor ikke gått til anskaffelse av World of WarCraft!

Jeg har også lest overflatisk om Second Life Library - her må det settes av mer tid.

Ingen kommentarer: